Siste nytt etter påske!

Vel overstått påske alle sammen.

Personlig håper jeg våren snart kommer og med det vet jeg at årets festivalsesong snart er over oss. Det er flere som har vært flinke og produsert nytt i vinter, men er det flere som meg som har igjen en søm eller ti så planlegger vi en arbeidshelg 13.-14. april, mer info kommer.

Det har vært en kald og snørik vinter som vi har prøvd å gjøre litt lysere og triveligere med hyggelige litt uformelle treff på Utvandrermuseet hver tirsdag, til og med på tirsdagene i vinterferien og påskeferien var det åpne dører på museet, varm te og kaffe i koppene og god prat rundt bordene. Styret håper at vi kan komme i gang litt ute etter hvert som været tilsier det. Det kan bli både bueskyting og litt praktisk jobb på lageret utover våren.

Som nevnt kommer festivalsesongen krypende sammen med varmegradene og lengre dager. Vi har allerede startet dialogen med Oslo og Hamar om deltagelse på festivalene der i år. Oslo blir helga 31.mai – 2.juni, og bestillingen er som tidligere år; bueskyting for publikum. Hamar blir i år helga 14-16.juni og tradisjonen her også er bueskyting for publikum, også ser vi hva vi har kapasitet og lyst til ellers. Kan uansett nevne at styret har lagt inn ønske om at vi får samme leirområde i år som vi hadde i fjor på Hamar, så får vi gjøre en jobb med å fylle det på best mulig måte i år også. Mer informasjon om festivalene og påmelding kommer.

Er det noen som har innspill til eller ønsker om aktivitet vi kan prøve å få til, enten på et medlemsmøte en tirsdagskveld eller annet så tar styret imot forslag og tips.

Med ønske om en fin vår til alle sammen

Neste

Vårmarknad i Gildehallen